Overslaan naar inhoud
  • Er zijn geen suggesties want het zoekveld is leeg.

Controleer of de X‑Guard Alarm‑app goed functioneert

Een praktische checklist om zeker te weten dat je X‑Guard Alarm‑app werkt zoals het hoort

De X‑Guard Alarm‑app is ontwikkeld om jouw veiligheid te garanderen – Iedereen. Overal. Beveiligd. Om dit te blijven waarmaken, is het belangrijk dat de app op je telefoon correct blijft functioneren. Daarom voeren wij regelmatig automatische controles uit. Wanneer er iets niet goed staat ingesteld, ontvang je hierover een melding per e-mail.

In veel gevallen blijkt dat de locatie-instelling op je telefoon niet goed staat. Hoe je dit kunt herstellen, lees je op onze aparte [pagina over locatie-instellingen]. Kom je daar niet verder mee? Dan is er mogelijk meer aan de hand. Op deze pagina vind je een checklist waarmee je eenvoudig kunt nagaan of alles goed staat ingesteld.


Checklist: Werkt de app nog zoals het hoort?

Doorloop onderstaande stappen:

  1. Staat de app nog op je telefoon en ben je ingelogd?
    Controleer of je de X‑Guard Alarm‑app nog hebt geïnstalleerd en of je bent ingelogd.

  2. Heeft je telefoon een werkende internetverbinding?
    Zorg dat je verbinding hebt via WiFi of mobiel internet.

  3. Staat Bluetooth aan?
    Voor een goede werking van sommige functies moet Bluetooth ingeschakeld zijn.

  4. Is locatie­bepaling ingeschakeld in je systeeminstellingen?
    Niet alleen de app moet toegang hebben, maar ook de algemene locatie-instelling van je telefoon moet aan staan.

  5. Controleer het icoontje bovenin de app:

    • Open de app en kijk of je een geel/oranje of rood icoontje ziet.

    • Dit geeft aan dat er iets niet goed staat ingesteld.

  6. Klik op het icoontje:
    De app toont meteen welke instellingen aandacht nodig hebben.

  7. Klik op “Oplossen”:
    Je ontvangt gerichte instructies om het probleem zelf op te lossen.

  8. Alles opgelost?
    Als de instellingen goed staan, verdwijnt het gekleurde icoontje vanzelf en werkt de app weer naar behoren.


Nog steeds een probleem?

Heb je de bovenstaande stappen doorlopen maar blijft het icoontje zichtbaar of werkt de app niet zoals verwacht? Neem dan contact op met onze supportafdeling. We helpen je graag verder.

E-mail: info@x-guard.nl
Telefoon: 088 126 1212

Vermeld in je bericht zo duidelijk mogelijk:

  • Welke stappen je hebt uitgevoerd

  • Welke melding of icoon zichtbaar blijft in de app